Lähimmäispalvelu

Etsitkö lähimmäistä/ ulkoilukaveria itsellesi tai läheisellesi?
Pyyntö osoitetaan seurakunnan diakoniatyöntekijälle

Diakoniatyöntekijä tekee sen jälkeen kotikäynnin. (Yhteystiedot sivun alaosassa)

Seurakunnan lähimmäispalvelu on luottamuksellista ja maksutonta.

Vapaaehtoisista on tällä hetkellä pulaa, sillä pyyntöjä tulee enemmän kuin niihin voidaan vastata. Vapaaehtoista voi joutua odottamaan joskus pitemmänkin aikaa.

Minustako vapaaehtoinen lähimmäispalveluun?

Diakoniatyö ohjaa lähimmäispalvelua.  Lähimmäispalvelussa on jatkuva tarve uusille vapaaehtoisille pääasiassa juttu- ja ulkoilukaveriksi ikäihmisille.

Lähimmäispalvelun toimintaperiaatteista kuulet lisää  tulemalla diakoniatyöntekijä Petra Mykrän juttusille.

Varkauden seurakunnan ja kaupungin alueella tarjolla olevia vapaaehtoistehtäviä voit selata myös vapaaehtoistyo.fi-sivustolla.

Saattohoidon vapaaehtoiset

Varkauden seurakunnan diakoniatyö koordinoi saattohoidon vapaaehtoistoimintaa Varkauden alueella.

Jos haluat lisätietoja toiminnasta ja ilmoittautua vapaaehtoiseksi, ota yhteyttä johtavaan diakoniaviranhaltijaan
Riitta Sulkkoon p. 040 541 1399.

Jos kaipaat omaisesi rinnalle saattohoitovapaaehtoista, ota yhteyttä diakoniatoimistoon p. 040 701 6630.

Nuori ulkoiluttamassa vanhusta
Pihlajan oksia maljakossa.