Kaste, häät ja hautajaiset

Pitkät perinteet kastejuhlissa, rippijuhlissa, häissä ja hautajaisissa jäsentävät elämänkaartamme
ja muodostuvat elämämme käännekohdiksi ja vahvoiksi muistoiksi.
Kirkonkellojen kutsu herkistää tunnelman suvun ja ystävien kokoontuessa perheen pariin.

Me haluamme olla mukana elämäsi taitekohdissa
– elämän ihmeen äärellä, rakkauden juhlinnassa, haasteiden keskellä ja kuoleman kohdatessa –
ja juuri sinua varten.

Pappien ja seurakunnan tilojen varaukset kaste-, vihki- ja hautajaistoimituksiin: p. 040 702 7748

Kasteen armossa on turvallista elää - Lue Varkauden seurakunnan uutisia.

Tilavuokrat

Varkauden seurakunnan tilavuokrat ovat voimassa 31.3.2022 alkaen.
Hinnat sisältävät keittiön käytön, salivuokran ja pöytäliinat sekä kulloinkin voimassa olevan alv:n.

Vuokra-aika ensimmäiseltä neljältä tunnilta, ellei toisin mainita.
Ylimeneviltä tunneilta peritään 20 euroa / alkava tunti.

Kastejuhlia ja avioliittoon vihkimistä sekä seurakunnan jäsenen hautaan siunaamista varten seurakunnan tilat ovat seurakuntalaisille ilmaisia.
Varkauden seurakuntaan kuulumattoman vainajan siunaustilasta peritään vuokraa 76 euroa.

Pääkirkko

• Kirkkosali enintään 1 100 henkilöä – 1 000 euroa (kertakorvaus per tilaisuus).
  • Seurakuntasalit Kustaa, Aulis ja Heikki noin 130 henkilöä – 210 euroa.
  • Seurakuntasalit Kustaa ja Aulis noin 80 henkilöä – 150 euroa.
  • Seurakuntasali Kustaa enintään 30 henkilöä – 100 euroa.
  • Hannun sali noin 20 henkilöä – 100 euroa.

Kangaslammin kirkko

• Kirkkosali ja seurakuntasali enintään 90 henkilöä – 150 euroa.

Kuoppakankaan seurakuntakeskus

• Kirkkosali enintään 100 henkilöä.
  • Seurakuntasali ja kahvio enintään 100 henkilöä – 150 euroa.
  • Liikuntasali (syys/kevätkausi) – 10 euroa per tunti.

Könönpellon seurakuntakuntakeskus

• Kirkkosali ja seurakuntasali enintään 60 henkilöä 150 euroa.

Luttilan kappeli ja seurakuntatalo

• Luttilan kappeli enintään 60 henkilöä.
  • Seurakuntasali enintään 60 henkilöä – 150 euroa.

Puurtilan seurakuntakoti

• Seurakuntasali enintään 60 henkilöä, tilat voidaan varata, mikäli tarjoilut tulevat seurakunnan emäntien pitopalvelusta.
  • Ranta-sauna – 50 euroa.
  • Kota – 25 euroa.
  • Majoitus – 20 euroa/hlö/yö. Yli 20 henkilön ryhmille hinta sisältää aamiaisen.
  • Aamiainen – ma-la 7,50 euroa/hlö, su 9 euroa/hlö.
  • Liinavaatteet  – 10 euroa/hlö.

Huomioitavaa

• Tilavuokraa ei peritä, mikäli tarjoilut tilataan seurakunnan emäntien pitopalvelusta vähintään 15 henkilölle - Puutilan pitopalvelu -
  • Tilavuokria korotetaan pyhäpäivinä 25 prosenttia.
  • Tila tulee varata hyvissä ajoin, samoin myös seurakunnan emäntien pitopalvelu välittömästi tilojen varaamisen jälkeen.
  • Keittiön käyttö seuraavan päivän tilaisuuksien valmisteluun 50 euroa. HUOM! Ei peritä kastejuhlien järjestäjiltä.
  • Yleishyödylliset, voittoa tavoittelemattomat yhdistykset saavat tilavuokrista alennusta puolet (-50%).
  • Mikäli varaamanne tilaisuus peruuntuu, ilmoita siitä viipymättä seurakuntaan.

Veteraanit

• Veteraanijärjestöille, sotiemme veteraaneille sekä miinanraivaajille tilat annetaan käyttöön veloituksetta.

Sivu päivitetty 30.9.2022.