Lapsia leikkimässä.
Perhekerhoissa pääsee leikkimään!

Mitä perhekerhot ja perhekahvilat ovat?

Perhekerhot ovat lasten ja aikuisten kohtaamispaikkoja, johon lapsi tulee yhdessä aikuisen kanssa. Ne kutsuvat pysähtymään arjen keskelle. Siellä on mahdollisuus tavata muita perheitä, luoda ystävyyssuhteita, leikkiä ja harjoitella sosiaalisia taitoja yhdessä toisten lasten ja aikuisten kanssa.

Kerhot ja ryhmät perustuvat lapsen ja aikuisen yhteiseen tekemiseen sekä lapsen kasvun tukemiseen. Niissä hiljennytään, lauletaan, leikitään, jumpataan, ulkoillaan ja askarrellaankin yhdessä. Perhekerhoissa on tarjolla pieni välipala.

Perhekerhot ja ryhmät kokoontuvat eri puolilla Varkautta. Ne ovat maksuttomia ja sinne ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Voit tulla kerhoon mukaan milloin sinulle sopii ja viivähtää kerhossa sinulle sopivan ajan.

Perhekahvila on kuten perhekerho, mutta uutuutena syksyllä pääkirkolla alkavassa perhekahvilassa kahvin ja pullan lisäksi kahvilassa on omat teemat ja sen tiimoilta vierailevana tähtenä saattaa olla musiikkiesityksiä, toivelaulukonsertti tai vaikkapa tanssit! Perhekahvilaan toivotaan tulevan monenikäisiä ihmisiä, vauvasta vaariin!

Perhekahvilat

Tiistaisin (23.1. / 20.2. / 19.3. / 263.4. / 21.5.)

Pääkirkon tapuli kahvila kaikenikäisille klo: 17.00-19.00 (Pääkirkko, Savontie 1). Vaihtuvaa ohjelmaa, vaihtuvia vierailijoita musiikkiesiintyjistä tansseihin! Tervetuloa perheet isovanhempineen!

Perhekerhot

Tiistai
Metsämörrin puuhamaa - luontopainotteinen perhekerho Luttilassa klo. 9.30-11.30. (Luttilan seurakuntatalo, Voimatie 3).

Torstai
Jänön taidetupa -taidepainotteinen perhekerho Kuoppakankaalla klo. 9.30-11.30 alkaen 14.3.24! (Kuoppakankaan seurakuntakeskus, Kuoppakankaankatu 11 ). HUOM! Haukankujalla ei enää perhekerhoa 1.3.24 jälkeen.

Perjantai
Tikrun kirmailut -liikuntapainotteinen perhekerho klo. 9.30-11.30 (Kuoppakankaan seurakuntakeskus, Kuoppakankaankatu 11)

TERVETULOA!!

Perhekerhon alttari.
Rakas Jeesus siunaa meitä, tähän kerhoon saapuneita.