Yhteisvastuu 2024

Vuonna 2024 Yhteisvastuu auttaa nuoria, jotka kokevat syvää yksinäisyyttä tai ovat vaarassa syrjäytyä, menettää elämänhallintansa tai mahdollisuutensa hyvään elämään Suomessa ja maailmalla.

Yhteisvastuukampanja alkaa 5.2.2024. .
Yhteisvastuu on evankelis-luterilaisen kirkon vuosittainen suurkeräys ja välittämisen kansanliike, joka auttaa hädänalaisia syntyperään, uskontoon tai poliittiseen vakaumukseen katsomatta Suomessa ja kehitysmaissa.

Keräykseen osallistuvat kaikki Suomen evankelis-luterilaisen kirkon seurakunnat. Yhteisvastuupiispana kuluvana vuonna toimii Espoon hiippakunnan piispa Kaisa-Mari Hintikka. Keräyksen suojelijana toimii pääministeri Petteri Orpo.

Vuonna 2023 keräystulot jaetaan seuraavasti:

• 60 % tuotosta menee Kirkon Ulkomaanavun katastrofirahastoon.
  • 20 % HelsinkiMissiolle, jonka valtakunnallinen School to Belong -ohjelma auttaa kouluyhteisöä ympäri Suomen tunnistamaan ja
    lievittämään nuorten kokemaa yksinäisyyttä sekä tarjoaa työkaluja yksinäisyyteen puuttumiseen.
  • 20 % oman seurakunnan osuus Ohjaamo Varkaudelle, joka tarjoaa matalankynnyksen ohjaus- ja neuvontapalveluja alle 30-vuotiaille.

Keräyslipas.

Keräyslupa RA/2020/639 /  Kirkkopalvelut.

Kaksi nuorta istumassa.

Yhteisvastuukeräys sähköisesti