Rippikouluvuoden 2023 ajat, paikat ja hinnat on päätetty

Varkauden seurakunnan kirkkoneuvoston on kokouksessaan 5.5.2022 hyväksynyt kasvatustyön johtokunnan esityksen vuoden 2023 ripikoulujen ajankohdista, paikoista ja hinnoista.

Seurakuntaan kuuluva rippikouluikäluokka vuonna 2023 on 166 nuorta. Näin ollen seurakunnassa varaudutaan seitsemään rippikouluryhmään ja yhteen vararyhmään, mikäli talvileiri ei jostain syystä toteutuisi tai päivärippikouluun ilmoittautuisi erityisen vähän nuoria.

Rippikoululeiit tullaan pitämään pääasiassa Puurtilan seurakuntakodilla. Kaikilla leireillä toimitaan luonnosa sekä tarjotaan mahdollisuus erätaitojen opettelemiseen ja ulkoilmaelämyksiin. Luontopainotus nousee siitä, että seurakunta on Ekokompassi seurakuntana ja noudattaa kirkon Vihreät riparit ohjeita.

Leirien kustannuksista Varkauden seurakuntaan kuuluvien perheiden maksettavaksi jää leirin perusmaksu 100 euroa + kuljetuskustannukset.

2022-05-05 10:11:00.0