Kirkkoneuvoston päätöksiä

Kirkkoneuvosto kokontui 1.2.2023. Kokouksessa luotamushenkilöt tekivät päätökiä muun muassa Kangaslammin kappeliseurakunan kappalaisen virkaa sekä avoinna oleva seurakuntapastorin virkaa koskien.

Kappalainen Risto Huotari oli ilmoittanut, että hän irtisanoutuu Kangaslammin kappeiseurakunnnan kappalaisen virasta 1.3.2023 lukien Suonenjoen kirkkovaltuston valittua hänet Suonenjoen seurakunnan kirkkoherraksi.

Kirkkoherra Jarkko Piippo oli käynyt keskusteluja Kangaslammilta jo eläkkeelle jääneen Kari Iivarisen kanssa, ja tämä oli lupautunut hoitamaan mahdollista Kangaslammin kappeliseurakunnan kappalaisen sijaisuutta ajalla 1.3. - 30.6.2023.

Kappelineuvoston 25.1.2023 tekemässään päätöksessä esitti Kuopion hiippakunnan tuomiokapitulille, että se antaisi viranhoitomääräyksen Iivariselle viransijaisuuteen ajalle maaliskuusta kesäkuun loppuun saakka. Kirkkonauvosto puolsi kokouksessaan esitystä ja päätti pyytää viranhoitomääräystä Iivariselle.

Pastori Petteri Suomalaisen irtisanoutui seurakuntapastorin virasta 1.2.2023 alkaen. Tämän johdosta kirkkoherra Piippo on käynyt keskusteluja pastori Jussi Leppäniemen sekä piispa Jari Jolkkosen kanssa virkaatekevän seurakuntapastorin saamiseksi kyseessä olevaan virkaan ennen kuin se saadaa vakinaisesti täytettyä.

Kirkkoneuvosto päätti pyytää Kuopion hiippakunnan tuomiokapitulia antamaan virkamääräyksen vt. seurakuntapastorin virkaan Leppäniemelle ajalle 1.3. - 30.5.2023.

Voit lukea muista kirkkoneuvoston päätöksistä tästä linkistä.

Jarkko Piippo
Jarkko Piippo