Kangaslammilla vietettiin lähtöjuhlaa

Kaksi pappia alttarilla.
Kirkkoherra Jarkko Piippo ja kappalainen RIsto Huotari toimittivat yhdessä kanttori Tapani Majurin kanssa Riston viimeisen jumalanpaveluksen Kangaslammilla.

Aurinkoisessa kevätsäässä viime sunnuntaina 26.3.2023 juhlaväki kokoontui Kangaslammin kirkkoon viettämään Kangaslammin kappalaisen Risto Huotarin lähtöjumalanpalvelusta ja -juhlaa. Risto aloittaa maaliskuun alussa uuden tehtävän Suonenjoen seurakunnan kirkkoherrana. Hän ehti toimia Kangaslammin kappalaisena syksystä 2020 saakka 2,5 vuotta.

Messun alussa Gideonit kertoivat työtään painettujen Uusien testamenttin jakamisessa. Esimerkiksi Varkaudessa 3-4 luokkalaise saivat viime vuonna omat Uudet testamentit Gideonion työn avulla. Messussa kolehti kannettiin myös heidän toimintansa tukemiseen.

Pastori Kari Iivarinen luki päivän Raamatun tekstit ja juhlavieraat saivat nauttia Lauluryhmä Sävelen musiikista. Kanttori Tapani Majuri johti lauluryhmää. Kirkkoherra Jarkko Piippo avusti ehtoollisella.

Lauluryhmä laulaa kanttorin johtahtaessa.
Lauluryhmä Sävel lauloi muun muassa Taize-laulun Valvomaan ja rukoilemaan.

Messun jälkeen juhlaväki siityi seurakuntasalin puolelle viettämään lähtöjuhlaa. Tarjolla oli tietenkin täytekakkukahvit. Ensimmäisen kupillisen jälkeen lauluryhmä Sävel lauloi musikkityön kiitoksena Ristolle virren 548, Tule kanssani Herra Jeesus ja sitten oli puheiden aika.

Kirkkoherra Jarkko kiitti Ristoa puheesaan ajasta ja työpanoksesta Varkauden seurakunnassa ja Kangaslammin kappeliseurakunnassa sekä toivotti onnea ja siunasta tulevaisuuteen ja uuteen tehtävään.

Kaksi miestä kättelemässä.
Risto sai Jarkolta kauniin kukkakimpun.

Kangaslammin kappelineuvosto lähetti myös kiitoksensa, kun kappelineuvoston entiset puheenjohtajat Sinikka Pulkkinen ja Leena Flankkumäki toivovat tervehdyksen. Gideonit muistivat Ristoa tietenkin Uudella testamentillä ja Kari Iivarinen kiitti Ristoa saarnoista ja puheista. Valtteri Flankkumäkikin innostui pitämään puheen Ristolle kiitoksena hänen työstään Jumalan Sanan jakajana Kangaslammilla.

-Olen saanut olla kauniilla seudulla, kiojen ihmisten parissa täällä Kangaslammilla ja Varkaudessa. Minulla on hyvä ja kiitollinen mieli, että sain tehdä työtä juuri täällä. Kiitos kaikille, Risto kiitti seurakuntalaisia.

Tilaisuuden lopuksi laulettiin Riston valitsema virsi 462, Soi kunniaksi Luojan.

2023-02-27 12:12:33.0