Kahdeksan päivää rukousta kristittyjen ykseyden puolesta

Pysykää minun rakkaudessani niin te tuotatte paljon hedelmää.

Ekumeeninen rukousviikko on kristittyjen ykseyden viikko, jolloin kristyt muistuttavat itseään, toisiaan ja kaikkia siitä tosi asiasta, että palvelemme samaa yhtä Jumalaa.

Tämä vuoden rukousviikon teema on "Pysykää minun rakkaudessani niin te tuotatte paljon hedelmää". Jae on Johanneksen evankeliumista ja lainaa Jeesuksen sanoja opetuslapsille.

Ekumeenista rukousviikkoa vietetään 18.-25.1.2021. Siis kahdeksan päivää rukousta kristittyjen ykseyden puolesta. Suomen Ekumeenisen Neuvoston sivuille on koottu

tietoa ekumeenisesta rukousviikosta sekä muun muuassa

Raamatun mietiskelyjä ja valmiita rukouksia rukousviikon jokaiselle päivälle.

Käy tutustumassa ja liity maailmanlaajan seurakunnan yhteiseen rukoukseen!

Ps. Tänä vuonna Varkaudessa ei voitu vallitsevien kokoontumisrajoitusten vuoksi järjestää perinteistä ekumeenista ristisaattoa ja rukoushetkeä. Sen sijaan varkautelaisten seurakuntien johtajat kokoontuivat turvavälein viettämään lyhyen rukoushetken Saimaan Ortodoksiseen Kirkkoon sunnuntaina 17.1.

Tilaisuudesta tehty tallenne on katsottavissa ja kuunneltavissa toistaiseksi myös YouTubessa.

2021-01-19 16:09:52.0