Talviripari siirtyy koronan vuoksi

Varkauden seurakunnan rippileiri 1 joudutaan perumaan. Leiri olisi ollut tarkoitus järjestää koulujen hiihtolomalla. Varkauden kaupungin sosiaali- ja terveysjohtaja ja tartuntatautilääkäri tekivät päätöksen maanantaina 1.3., ettei leiriä voida järjestää Pieksämäellä eikä Pohjois-Savon alueella. Syynä tähän ovat ryhmän suuri koko ja pian voimaan astuneet tiukemmat rajoitukset ympäristökunnissa.

Rippikoulu ei kuitenkaan jää ykkösryhmältä pitämättä. Seurakunnassa on valmisteltu vaihtoehtoinen toteutustapa. Ryhmä jaetaan kevään aikana osiin. Ensimmäinen osa kokoontuu riparipäivään lauantaina 7.3. ja toinen osa sunnuntaina 7.3. Kuoppakankaan seurakuntakeskuksella. Lisäksi kevään aikana järjestetään muita tapaamisia. Rippikoulun leiriosuus järjestetään Puurtilan seurakuntakodilla 26.–30.7. Konfirmaatio olisi sunnuntaina 1.8.2021 klo 10.

Rippikoululaisten vanhemmille on lähetetty tiedote rippikoulun siirtymisestä. Vanhempia kehotetaan ottamaan yhteyttä johtavaan kasvatustyön viranhaltijaan, Tiina Taavitsaiseen (p.040 556 8506), mikäli uusi järjestely ei perheelle sovi. Nuoren on mahdollista vaihtaa kaupunkiripariryhmään, joka pidetään päiväkouluna Kuoppakankaan seurakuntakeskuksella 16.–22.6. Kaupunkiriparin konfirmaatio järjestetään näillä näkyminen 4.7.2021.

2021-03-04 15:47:53.0