Seurakunnan nimikkolähetti ja kannatuskohde muuttui

Varkauden seurakunnan ja Suomen Lähetysseuran välinen palvelusopimus on päivitetty.
Kirkkoneuvosto hyväksyi uuden sopimuksen kokouksessaan 7.4. Muutoksina edelliseen,
vuonna 2019 päivitettyyn sopimukseen, olivat Senegalin hanketyön päättyminen ja
nimikkolähetin, Eeva Johanssonin palaaminen Suomeen.

Johanssonin ja Senegalin tilalle neuvosto päätti hyväksyä uudeksi nimikkolähetiksi
Pasi Pitkäsen sekä Ympäristöpankin tekemän työn lähetystyöstä vastaavien viranh-
altijoiden esityksen mukaisesti. Tukisummiin ei tullut muutoksia.

Seurakunta on sitoutunut tukemaan Suomen Lähetysseuran tekemää työtä vuosittain
seuraavasti:

• Vammaisten lasten ja naisten voimaannuttaminen, Etiopia, 5000 eurolla.
  • Teologinen koulutus Luterilaisessa teologisessa seminaarissa (LTS), Hongkong, 14 000 eurolla.
  • Vuorisoyhteisöjen naiset kehityksen moottoreina, Nepal, 5000 eurolla.
  • Mugun kummioppilasohjelma/Mugun tyttöjen koulutus, Nepal, 600 eurolla.
  • Pasi Pitkänen - alueellinen hankehallinto, Kambodža, 8000 eurolla.
  • Ympäristöpankki, 8000 eurolla.

Pasi Pitkänen työskentelee Kambodžassa (Laos) alkavassa alueellisessa hankehallintotyössä.
Suomen Lähetysseuran Ympäristöpankin kautta rahoitetaan metsienkasvatusta ja -suojelua
kehitysmaissa, joissa aavikoituminen uhkaa elinolosuhteita ja autetaan kaikkein köyhimpiä
ihmisryhmiä parantamaan ruokaturvaa, toimeentulomahdollisuuksia ja ympäristösuojelua.

Lisätietoja Ympäristöpankista Suomen Lähetysseuran kotisivuilta. (Linkki avautuu uudelle välilehdelle.)
Lisätietoja Suomen Lähetyseuran työstä Kambodžassa. (Linkki avautuu uudelle välilehdelle.)

Lähetystyöstä vastaavat viranhaltijat:

Lähetys- ja kansaivälisen työn sihteeri
Tuija Mäiseli p. 040 524 3330

Naisten Pankki