Huonoa tuuria ruusubegonioiden osalta

Huonosti kukkivat ruusubegoniat haudalla.
Nämä kukat ovat ruusubegonioiden parhaimmistoa, osa ei kukkinut lainkaan.

Seurakuntapuutarhuri Pia Luostarinen on kiertänyt toteamassa kaikilla seurakunnan hautausmailla, että tänä vuonna ruusubegoniat eivät kukit normaalisti. Ensin seurakunta jäi ilman punaisia ruusubegonioita. Nyt tilalle saadut oranssit eivät kuki.

– Kukkien hoitoon ongelma ei liity. Kaikki muut saadut kukat ovat hyvässä kunnossa hoidon ansiosta, Luostarinen toteaa.

Heimosen puutarha toimittaa tiistaina 13.7. valkoisia ja punaisia kesäbegonioita huonolaatuisten ruusubegonioiden tilalle. Ruusubegonioita ei ole enää saatavilla. Kesäbegonioita ryhdytään vaihtamaan hoitohaudoille heti niiden saavuttua.

– Olemme pahoillamme asiasta. Joskus laatuvirheitä sattuu ja ne ovat hyvin ikäviä. Ensi viikosta alkaen saadaan onneksi jo uudet kukat haudoille.

2021-07-09 14:21:33.0