Pyhäkoulukokeilua seurakunnassa

Kaksi naista perhekerho alttarin vieressä.

Tappinukeilla Raamatun kertomukset heräävät lapsen mielessä eloon, Sonja ja Tiina innostuvat.

– Lapsiperheiden kynnys lähteä kirkkoon voi olla korkea. Onhan jumalanpalvelus lapsen näkökulmasta pitkä ja paikallaankin pitäisi pysyä. Siksi haluamme tarjota vanhemmille mahdollisuuden rauhalliseen kirkkohetkeen ja toisaalta lapsille mahdollisuuden tutustua Raamatun kertomuksiin ja jumalanpalvelukseen lapsilähtöisellä tavalla, vt. varhaiskasvatuksen ohjaaja Sonja Nykyri kertoo tammikuun viimeisenä sunnuntaina alkavasta pyhäkoulusta.

Pyhäkoulua järjestetään kerran kuussa ja se on suunnattu lapsille 2-vuotiaasta alkaen. Pyhäkoulu alkaa klo 10 ja sen kesto on noin 45 minuuttia. Lapset tuodaan vanhempien luokse kirkkosaliin ennen ehtoollista, jotta koko perhe voi osallistua yhteiseen ehtoollispöytään.

Pyhäkoulun ohjaajina toimii ensisijaisesti Tiina Brusila, joka on pitänyt perhepyhiksiä myös Pieksämäellä. Marianpäivänä Sonjakin pääsee puikkoihin. Se onkin iloinen sattuma, sillä Marianpäivä on Sonjan lempipyhä.

– Lähestymme Raamatun hienoja tarinoita monella tavalla leikin, laulun, tanssin, esitysten ja vaikkapa askartelun kautta, Tiina vielä tähdentää.

– Lämpimästi tervetuloa, he toivottavat.

P.s. Haukankujan kerhotilalla toimii pyhäkoulu jokaisena sunnuntaina klo 16.

2022-01-25 09:22:00.0