Tervetuloa yhteiselle rippikoulumatkalle

Tervetuloa rippikouluun Infokirje ilmoittautumisohjeineen lähetettiin kaikille vuonna 2009 syntyneille Varkauden seurakunnan jäsenille koteihin 2. postilla vkolla 38-39. Ilmoittautuminen tapahtuu sähköisesti näiden sivujen kautta ajalla 11.-24.10.2023. Rippikouluryhmät löydät tämän sivun alareunasta tai tervetuloa rippikouluun infokirjeestä. Lisätietoja rippikouluista soittamalla; rippikoulutyöstä vastaavaan Tiina Taavitsainen p. 040 556 8506.

Tervetuloa rippikouluun 2024 infokirje.  (lähetetty kakkospostissa kaikille Varkauden srk jäsenille to 28.9.)

Rippikoulun 2024 infot kouluilla vkolla 40 sekä info-ilta huoltajille 10.10. klo 18 pääkirkolla.

Rippikouluun 2024 ilmoittautuminen

Varkauden seurakunnassa on tarjolla myös päivärippikoulu mikäli leiri ei tunnu sopivalta vaihtoehdolta. Rippikoulun valinnasta ja sen ajankohdasta on hyvä keskustella koko perheen kanssa yhdessä. Lomake täytetään yhdessä huoltajan kanssa.

Mikäli sinulle heräsi kysyttävää, käyt rippikoulun muualla, siirrät ensivuoteen tai ilmoittautuminen meni ohi otathan yhteyttä rippikoulutyöstä vastaavaan Tiina Taavitsainen p. 040-556 8506 tai sähköpostilla: etunimi.sukunimi@evl.fi.

Mitä? Miksi? Kenelle? Mitä tehdään?

Rippikoulu on evankelis-luterilaisen kirkon kasteopetusta. Siellä pohditaan yhdessä muiden kanssa elämään ja uskoon liittyviä asioita ja sitä, mitä usko kolmiyhteiseen Jumalaan merkitsee.

Rippikoulun voi käydä, vaikka sinua ei olisi kastettu tai et kuulu kirkkoon. Mutta jos haluat osallistua konfirmaatioon, sinut tulee kastaa ja sinun tulee liittyä kirkkoon ennen konfirmaatiota. Rippikouluikäinen voi huoltajien luvalla liittyä kirkkoon, vaikka huoltajat eivät itse kirkkoon kuuluisikaan.

Rippikoulu on ainutlaatuinen matka, jolla pääset tutustumaan seurakuntaan, uusiin ja vanhoihin ystäviin, itseesi ja elämän syvimpiin salaisuuksiin. Rippikoulussa vietetään aikaa yhdessä erilaisten aktiiviteettien parissa, syödään hyvin, nautitaan hyvästä seurasta ja pidetään hauskaa.

Kaikki kokoontumiset ovat osa rippikouluasi. Rippikoululaisen tulee olla ajoissa paikalla, osallistua tilaisuuteen ja käyttäytyä sen mukaan.

Rippikoulun valinta

Mieti ja punnitse tarkasti itsellesi ja huoltajallesi sopivat rippikouluvaihtoehdot. Valitse vain ajankohtia, jotka varmasti sopivat teille. Lisätietoja kohtaan perustele, miksi sinun pitäisi päästä tiettyyn ryhmään. Tavoitteenamme on saada kaikille sopiva ryhmä. Kaikki ei välttämättä pääse ykkösvaihtoehtoonsa, jos esim. on sattunut olemaan monella sama.

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen on tärkeää tehdä yhdessä huoltajan kanssa. Ilmoittautuessa tarvitaan toimiva sähköpostiosoite, jonne ilmoittautumisen jälkeen saapuu vahvistusviesti ilmoittautumisesta. Mieti jo valmiiksi 3-4 leirivaihtoehtoasi. Ilmoittautumisjärjestys ei vaikuta ryhmäpaikkojen valintaan. Ryhmäjako suoritetaan ilmoittautumisajan päätyttyä.

Kaverikoodilla ilmoittautuminen

Kaveritoiveiden ilmoittaminen tapahtuu kaverikoodilla, jonka saat ilmoittautumisen jälkeen sähköpostiisi. Sopikaa kaveriporukan kanssa etukäteen, kuka teistä ilmoittautuu ensin ja ottaa koodin muille talteen. Kaverikoodin voi antaa max. kahdelle kaverille, jotka käyttävät sitä omassa ilmoittautumisessaan. Huom! Jos olet antanut kaverikoodin eteenpäin, et voi enää vastaanottaa ja käyttää koodia toisilta!

Henkilötietojen käsittelystä seurakunnassa, lue rippikoulua koskeva tietosuojaseloste.

Nuoria sisätiloissa.

Ilmoittaudu riparille!