III seurakuntapastorin virka haettavana

Varkauden seurakunnan III seurakuntapastorin virka

Varkauden seurakunnassa on avoinna III seurakuntapastorin virka. Virka täytetään 1.10.2023 lukien tai sopimuksen mukaan. Kuopion hiippakunnan tuomiokapituli antaa virkaan viranhoitomääräyksen.

Viranhaussa huomioidaan pappisvihkimyksen saaneet henkilöt sekä pappisvihkimystä hakevat teologian maisterit. Haettava virka on sijoitettu vaativuusryhmään 601 (vähimmäispalkka 2987,40e) ja siinä noudatetaan neljän kuukauden koeaikaa. Valittavalla tulee olla suomen kielen erinomainen suullinen ja kirjallinen taito sekä ruotsin kielen tyydyttävä ymmärtämisen taito. Virkaan valittavan on oltava Suomen ev.lut. kirkon konfirmoitu jäsen.

Seurakuntatyötä tehdään noin 14 000 hengen seurakunnassa, mukavien työtovereiden ja varkautelaisten keskuudessa. Työhön kuuluu pääsääntöisesti laaja-alainen yleinen seurakuntatyö mukaan lukien rippikoululeirityötä. Seurakunta palvelee kaikkia talousalueen ihmisiä kirkon tehtävän mukaisesti. Arvostamme erityisesti näkyä mennä ihmisten keskelle ja julistaa arjen evankeliumia. Rikas jumalanpalveluselämä on meille tärkeää. Virkaan valitulta toivotaan pidempiaikaista sitoutumista työhön Varkauden seurakunnassa.

Virkaan valitun tulee esittää ennen viranhoitomääräyksen antamista voimassa oleva rikosrekisterilain 6 § 2 momentin mukainen rikosrekisteriote sekä hyväksyttävä lääkärintodistus.

Tehtävään ilmoittaudutaan 30.8.2023 klo 15.00 mennessä KirkkoHR:n sähköisellä hakulomakkeella, joka on osoitteessa https://kirkkorekry.fi.

Haastattelut niihin kutsutuille suoritetaan 5.9.2023 klo 17.00 alkaen seurakuntavirasto Majakan takkahuoneessa (Ahlströminkatu 19). Mieluiten haastattelemme kasvokkain, mutta etähaastattelu on mahdollinen.

Hakemukseen on liitettävä nimikirjanote, joka liitetään sähköisessä hakulomakkeessa kohtaan ansioluettelo. Maisterihakijoilta pyydetään vapaamuotoista ansioluetteloa.

Lisätietoja virasta antaa kappalainen Niina Pehkonen, puh. 0400-132 980, niina.pehkonen@evl.fi (20.8. saakka) ja kirkkoherra Jarkko Piippo puh. 0400-377066, jarkko.piippo@evl.fi ( 21.8. -). Kysymyksiiin vastaa myös hallintojohtaja Tiina Suomalainen puh. 040-7032953, tiina.suomalainen@evl.fi.

Ohjeita verkkolomakkeen täyttämiseen antaa tuomiokapitulin notaari Janne Bovellan, puh. 044 7050 604 tai janne.h.bovellan@evl.fi

Varkauden seurakunnasta lisätietoa

Niina Pehkonen