Warkaus-päivät seurakunnassa 8.-9.9.2023

Warkaus-päiviä viestetään 8.-9.9.2023. Seurakunta osallistuu päiviin tilasuuksilla. Tänä vuonna teemana on Elävä Perintö. Tapahtuma on osa Euroopan kultuuriympäristöpäiviä.

Hautausmailla kynttilät loistavat tunnelmallisessa hämärässä.

Muista rakkaitasi ja tuo oma kynttiläsi pisaraksi valomereen. Varkauden seurakunta juhlii Varkauspäiviä sytyttämällä kynttilöitä. Seurakunta sytyttää Varkaus-päivien ajaksi n. 160 kynttilää Luttilan ja Könönpellon hautausmaille. Kynttilät palavat noin 24 tuntia hautausmaiden käytävillä. Tempauksella kutsutaan varkautelaisia viihtymään, viipymään ja tuomaan myös oman valonsa hautausmaille läheistensä haudalle, muistolehtoon tai muualle haudattujen muistomerkeille.

Musiikkimatka Freskoon pe 8.9. klo 14.00

Tervetuloa tutustumaan Varkauden pääkirkon freskon symboliikkaan musiikin keinoin. Tapahtuma on osa Varkauspäiviä.

Pääkirkirkon merkittävin taideteos on professori Lennart Segerstrålen vuosina 1953-1954 maalaama alttarifresko Tulkoon Sinun valtakuntasi. Sen pinta-ala on 240 neliömetriä, ja sitä pidetään Pohjoismaiden suurimpana alttarifreskona. Mukana Karoliina Mustonen ja Sauli Rissanen.

Varkaus-päivien konsertti "Ei rakkaus yötä pelkää" la 9.9. klo 19.00

Marcus Lång bändeineen esittää Kirkan lauluja vuosilta 1980-2000 Pääkirkossa.
Konsertin laulut ovat suurimmaksi osaksi säveltäjämestari Kassu Halosen kynästä.

Marcus Lång laulu, Hannu Ala piano ja koskettimet Aleksi Hirvonen kitarat,  Tapani Vaahervaara basso, Olli Ranttila, rummut ja lyömäsoittimet, Kai Lång rummut ja lyömäsoittimet

Vapaa pääsy. Käsiohjelma 10 €.

Karoliina Mustonen
Karoliina Mustonen