Kangaslammin kappalainen virkaan

Seurakuntapastorimme Karoliina Mustonen siunattiin Kangaslammin kappalaisen virkaan sunnuntaina 17.9. 2023. Kuopion hiippakunnan tuomiokapitulin antaman virkamääräyksen mukaan ”hänet on vihitty toimimaan paimenena ja sielunhoitajana sekä julistamaan sanaa ja hoitamaan pyhiä sakramentteja. Seurakunta on kutsunut hänet palvelukseensa, ja hän on saanut tehtäväänsä valtuutuksen.”

Kangaslammin kirkko oli täpötäynnä juhlaväkeä. Juhlamessun toimitti Rautalammin rovastikunnan lääninrovasti, Varkauden seurakunnan kirkkoherra Jarkko Piippo. Avustajina virkaanasettamisessa olivat kappelineuvoston varapuheenjohtaja Sakari Ruotsalainen, hallintojohtaja Tiina Suomalainen ja pastori Sanna Huovinen. Musiikista vastasi kanttori Leena Rautakoski Kuopiosta ja viulisti Liina Mustonen.

Karoliina Mustonen sanoi virkaan asetuksen saarnassaan muun muassa:
"
Kuten Maria valitsi osansa istua Jeesuksen jalkojen juuressa ja kuunnella hänen opetuksiaan, minäkin haluan valita pysähtymisen ja kuuntelemisen. Haluan kuulla teidän tarinanne ja olla mukana elämässänne. Tämän yhteisen matkan varrella toivon voivani oppia teiltä ja jakaa kanssanne hengellisiä hetkiä sekä arkista elämää."

Lue lisää seuraavasta Kotiviesti-lehdestä, joka ilmestyy 30.9.2023 (Warkauden Lehden välissä)

Karoliina Mustonen
Karoliina Mustonen