Rippikoululaisia.

Rippikoulu on nuorelle tärkeää aikaa!

Rippikoulu huipentuu konfirmaatioon, jossa on kyse uskon vahvistamisesta ja seurakunnan täysivaltaiseksi jäseneksi tulemisesta. Konfirmaatiossa rukoillaan nuoren uskon ja elämän puolesta ja rohkaistaan elämään kristittynä.

Konfirmaatio antaa oikeuden kummin tehtäviin ja oikeuden osallistua itsenäisesti ehtoolliselle sekä olla täysi-ikäisenä ehdokkaana seurakuntavaaleissa. Rippikoulun käyminen antaa mahdollisuuden myös kirkkohäihin.

Kummit ovat lämpimästi tervetulleita kirkkoon siunaamaan kummilastaan. Mikäli kummit eivät pääse paikalle, voi siunaamaan tulla nuorelle tärkeä ihminen tai isoset.

Nuorelle rippijuhlat ovat tärkeä aikuistumisjuhla, jota kannattaa juhlistaa perheen, sukulaisten ja ystävien kesken. Rippijuhlat voi järjestää kotona tai kysyä tiloja käyttöön esimerkiksi seurakunnilta.

Rippikoulun jälkeen vietettävä konfirmaatio on nuorelle yksi elämän merkkipaaluista. Konfirmaatio on nuoren oma juhla. Omaan arkeen, itseen ja tulevaisuuteen liittyvät pohdinnat kytkeytyvät samaan armoon kuin kaste lapsuudessa. Nuoren ei tarvitse kulkea yksin, vaan Jumala haluaa vahvistaa häntä uskossa ja siunata uudessa elämänvaiheessa. Matka Jumalan lapsena voi jatkua hyvässä turvassa.