Varkauden seurakuntakuoro

Varkauden seurakuntakuoro on seurakunnan jumalanpalveluksissa ja muissa tilaisuuksissa avustava kuoro. Seurakuntakuoro on ollut merkittävä osa seurakunnan musiikkityötä jo vuosikymmenien ajan, ja edelleen täydessä tehossaan.  Laulamme kolmi- ja neliäänisiä hengellisiä kuorolauluja ja osallistumme seurakunnan jumalanpalveluksiin, ja muihin tilaisuuksiin noin kerran kuukaudessa.

Seurakuntakuorossa on mukana jo lukuisia lahjakkaita jäseniä, mutta aina on tarvetta uusille laulajille!

Kuoro harjoittelee keskiviikkoisin klo 17.00 pääkirkon seurakuntasalissa.

Kuoroa johtaa kanttori Tapani Majuri.

Tervetuloa mukaan seurakuntakuoroon! Ota yhteyttä kuoronjohtajaan ja kysy lisää!

Varkauden seurakunta kuoro harjoituksissa.
Varkauden seurakuntakuoro harjoituksissa.

Kuoron historiaa lyhyesti:

Varkauden seurakuntakuoro perustettiin vuonna 1966. Samana vuonna oli valmistunut Kuoppakankaan työkeskus. Nimenä oli aluksi Työkeskuksen kuoro ja tehtävänä oli palvella erityisesti Kuoppakankaan alueella. Jo vuonna 1968 nimeksi vaihdettiin Kuoppakankaan seurakuntakuoro.

Nykyisen nimensä kuoro sai vuonna 1996. Kuoro oli jo merkittävä osa myös pääkirkon jumalanpalveluselämää, joten Kuoppakankaan sijaan oli luontevaa puhua Varkauden Seurakuntakuorosta.

Kuoron vaiherikkaisiin vuosiin sisältyy matkoja laulujuhlille ja ystäväkaupunkeihin. Laulajia on ollut mukana parhaimmillaan yli viisikymmentä. Vaikka musiikki ja laulaminen ovat pääasia, yhdessäololle ja virkistäytymisellekin jää aikaa. Ja mikä parasta, laulamisen ilo sävyttää kuoron harjoituksia ja esiintymisiä!

Nimensä mukaisesti kuoro palvelee koko Varkauden seurakuntaa. Tärkein tehtävä on alusta saakka ollut rikastuttaa jumalanpalveluselämää. Kanttorin tärkeänä apuna kuoro on tehnyt juhlasta juhlan, ja musiikki on virkistänyt ja puhutellut seurakuntalaisia. Laulun lahjasta ovat saaneet rakentua sekä laulajat että kuulijat.

Kuoroa ovat johtaneet Kaarlo Hilander 1966—1989, Juhani Hynninen 1989—1998, Sirkka Häkli 1998—2014 ja syyskuusta 2014 alkaen Tapani Majuri.

Laulakaa Herralle uusi laulu! Iloitkaa ja riemuitkaa, laulakaa ja soittakaa!

Kanttori
Kuoppakankaan seurakuntakeskus, Kuoppakankaankatu 11