Talvi-Vekarassa hiihdettiin, liikuttiin ja leikittiin

Hiihtäjiä.

Hiihtolomaviikolla Varkauden kaupunkiin rakentui lasten ja perheiden tapahtuma viikko, Talvi-Vekaraviikko, kesällä järjestettävän Vekara-Varkaus festivaalin pikkusisko, useiden eri paikallisten toimijoiden yhteisenä ponnistuksena. Myös seurakunta osallistui Talvi-Vekaran järjestämiseen kolmella tapahtumalla.

Keskiviikkona suhina kuuluu ja suksi luisti Varkauden keskuskentän ympäristössä, kun Varkauden historian ensimmäiset Yhteisvastuu-hiihtokisat käynnistyvät. Jännitystä oli ilmassa, kun innokkaat hiihtäjät odottivat vuoroaan Leppävirran Virilta lainaksi saadut numerolaput rinnoissaan. Mukana hiihtämässä oli 40 hiihtäjää iältään 3-10 vuotiaita. Näissä kisoissa jokainen oli voittaja ja sai ekologisen puukiekosta tehdyn mitalin kaulaansa. Kisat tuottivat Yhteisvastuu-keräykselle yli 200 euroa lasten ja nuorten hyväksi.

Perjantaina Kuoppakankaan seurakunta keskuksen ovet avautuivat liikkeelle ja leikille. Liikuntasalin temppuradalle, lelujen ja leikkien sekä tarjoilujen ääreen sekä askartelun, lautapelien pelailun, biljardin ja pöytäkiekon pariin innostui 145 liikkujaa ja leikkijää. Hulinaa riitti koko perjantaisen aamupäivän ja buffetista saadut tuotot ohjattiin myöskin yhteisvastuu-keräykselle.

Sunnuntaina Varkauden latu ry:n hiihtomajalla Honkapirtillä vietettiin 13.3.2022 jo perinteeksi muodostunutta hiihtokirkko kolmannen kerran. Ulkona pidettyyn kirkkohetkeen kokoontui kolmisen kymmentä iloista ulkoilijaa. Joku saapui paikalle sivakoiden suksilla ja joku taasen kurvasi autolla majalle ja jatkoi latuja kohti vasta kirkon ja makkaran syönnin jälkeen.

Kiitos yhteistyökumppaneillemme Varkauden latu ry:lle makkaratulien vahtimisesta, Leppävirran Virille numerolapuista hiihtokisoihin ja Varkauden teatterille pupuasun lainaamisesta. Kiitos Vekara-Varkaus organisaatiolle, että saimme olla taas mukana. Erityiskiitos kiitos sinulle, joka osallistuit tapahtumiimme!

2022-03-14 14:48:00.0