Kirkkohallituksen täysistunto hyväksyi kirkon hallitusohjelmatavoitteet: Turvaa, toivoa ja luottamusta arkeen

Kirkon tiedotearkisto – Julkaistu 20.09.2022

Kirkkohallitus hyväksyi sisällöllisesti Suomen evankelis-luterilaisen kirkon hallitusohjelmatavoitteet vuosille 2023–2027. Hallitusohjelmatavoite-esityksen kantavana teemana on yhteiskunnan kriisinkestävyyden vahvistaminen. Kirkko haluaa olla rakentamassa turvaa, toivoa ja luottamusta ihmisten arkeen.

Tavoitteiden kärkiteemoja ovat yhteiskuntarauhan vahvistaminen eriarvoisuutta vähentämällä, tulevaisuususkon vahvistaminen nuorten hyvinvointiin satsaamalla, tasapainoinen aluekehitys, uskonnonvapaus ja keskinäisen ymmärryksen lisääminen uskontolukutaitoa vahvistamalla, oikeudenmukaisuuden ja solidaarisuuden edistäminen kehitysyhteistyömäärärahoja nostamalla sekä ilmastokestävän elämäntavan edistäminen.

Sisällöllisesti hyväksytyt hallitusohjelmatavoitteet ovat tiedotteen liitteenä. Toimitettu versio julkaistaan myöhemmin evl.fi-sivustolla.

Kirkon hallitusohjelmatavoite-esitys on laadittu kirkkohallituksen asiantuntijoiden osaamista hyödyntäen piispoja ja kirkkohallituksen täysistunnon jäseniä valmistelun aikana kuullen. Seuraavat eduskuntavaalit käydään 2. huhtikuuta 2023. Vaalien jälkeen asetetaan uusi hallitus, joka laatii hallitusneuvotteluissa uuden hallitusohjelman hallituskaudelle 2023–2027.

Lue koko uutinen evl.i -sivustolta (linkki ennen juttua).

Thu Sep 22 08:27:50 EEST 2022