Asunnottomien yötä vietettiin koleassa kelissä

Lokakuun 17. päivä 2022 tuli kuluneeksi 20 vuotta Asunnottomien yön kansalaisliikkeen synnystä. Syntymäpäivälahjatoiveena  kansalaisliikkeellä oli tulevaisuus ilman asunnottomuutta. Varkaudessa asunnottomien yötä vietettiin Taulumäen torilla.

Varkaudessa on piiloasunnottomuutta. Taivasalla asujia ei täällä juurikaan ole. Usein asunnoton varkautelainen asuu kavereiden tai vanhempinsa nurkia ilman omaa asuntoa.

Ihmisiä taulumäen torilla.Nainen seisoo lavalla.

Tapahtuman avajaispuheenvuoron piti sosiaali- ja terveysjohtaja Soile Merilä. Toisena puhujana oli kaupungin työllisyyspalvelujen tiimivastaava, valtuutettu Pia Hedman. Musiikkia tarjosivat rap-muusikko Vapaus ja muusikko Markus Petsalo. Yleisö innostuikin musiikista ja tunnelma oli mukava.

Kolme ihmistä pihalla.

Seurakunnasta mukana olivat diakoniatyöntekijä Pia Paananen ja kirkkoherra Jarkko Piippo. Kuvassa kolmantena Varkauden kaupungin hankekoordinaattori Kirsi Eskola.

Tapahtuma järjestettiin yhteistyössä Savonkodin, Varkauden seudun mielenterveys väky ry:n (Mielitupa), Varkauden seurakunnan, Varkauden kaupungin mielenterveys ja päihde palvelujen, Varkaus racing teamin, Vipinä ry:n, Kirkkopalvelujen ja Varkauden kaupungin nuorisopalvelujen sekä Walkers Warkaus -liikuvan nuorisotyön kanssa. Lisäksi paikalliset ruokakaupat olivat lahjoittaneet grillimakkaraa ja muuta tarjottavaa. Osallistujia oli reilu 100 ihmistä.

2022-10-18 09:30:00.0