Kanttorit musisoivat tunnelmallisessa joulukonsertissa

Kolme kanttoria kirkossa.
Kanttoreiden musisointia oli ilo kuunnella.

Perinteinen Kanttoreiden joulukonsertti alkoi lämpöisissä tunnelmissa torstai-iltapäivänä 8.12.2022 klo 14 Varkauden pääkirkossa. Konsertti avattiin jouluisella yhteislaululla, jonka jälkeen Saimaan ortodoksisen seurakunnan kanttori Maria Bondarenko sekä Varkauden ev. lut. seurakunnan kanttorit Sauli Rissanen ja Mari Marjokorpi pääsivät esittämään kuulijoille monia kauniita joulunaikaan sopivia lauluja. Kanttori Tapani Majuri oli harmillisesti sairastunut, eikä siksi osallistunut konserttiin.

Kanttorit musisoimassa.
Konsertin aikana myös yleisö pääsi laulamaan yhdessä.

Konsertin aikana kuulimme kaunista laulua, taitavaa pianon ja huilun soittoa, sekä pääsimme laulamaan yhdessä joululauluja. Tunnelma pääkirkossa oli lämmin ja tunteikas kun lukuisat paikalle saapuneet ihmiset rauhoittuivat yhdessä kuuntelemaan ja laulamaan.

Konsertti päättyi melko haikeisiin, mutta toiveikkaisiin tunnelmiin, kun Mari Marjokorpi kiitti kanttori Maria Bondarenkoa jo vuosia kestäneestä yhteistyöstä ja toivotti hänelle hyvää jatkoa uudelle paikkakunnalle.

Kaksi kanttoria kirkossa.
Maria Bondarenkon viimeinen työtehtävä Saimaan Ortodoksisessa seurakunnassa oli kanttoreiden yhteinen konsertti.

Kirjoittajana Viestinnän harjoittelija Susanna Turunen

2022-12-09 12:24:00.0