Luottamushenkilöt siunattiin tehtäviinsä

Luottamushenkilöitä polvistuneena alttarikaiteelle siunattavina.
Hallintojohtaja Tiina Suomalainen, kirkkoherra Jarkko Piippo ja kappalainen Niina Pehkonen siunasivat uudet luottamushenkilöt tehtäviinsä.

Sunnuntaina 12.2.2023 Pääkirkon messussa vietettiin juhlaa, kun uudet luottamushenkilöt siunattiin tehtäviinsä. Messu oli erittäin monipuolisesti rakennettu. Liturgina toimi kappalainen Niina Pehkonen ja kirkkoherra Jarkko Piippo saarnasi. Johtava kasvatustyöntekijä Tiina Taavitsainen oli valmistellut yhdessä nuorten ja kanttori Tapani Majurin kanssa musiikillisen esirukouksen, jossa muistettiin maailman hätää ja meitä varkautelaisia. Vapaaehtoiset kantoivat kolehtia ja tekstinlukijoina toimi uusia luottamushenkilöitä.

Mies ja nainen Varkauden kirkon etuosassa.
Heikki Alanen ja Niina Kutvonen lukivat päivän tekstit.

Piippo saarnasi Johanneksen evankeliumin luvusta 4, jossa Jeesus opettaa opetuslapsiaan todellisesta ruuasta.

-Opettelua on meillä kaikilla tänäkin päivänä kristittynä eläminen. Sitä se oli Jeesuksen kanssa kulkeneilla opetuslapsillakin, Piippo mietti ja pohti pidempään 1. Johanneksen kirjeen kohtaa:

Lapseni, älkäämme rakastako sanoin ja puheessa, vaan teoin ja totuudessa.

-Meitä kaikkia kutsutaan toimimaan Jeesuksen esikuvan mukaisesti, hän päätti puheensa ja kutsui luottamushekilöt siunattaviksi. Alttarilla hallintojohtaja Tiina Suomalainen, Piippo ja Pehkonen lukivat luottamushekilöile rohkaiseun sanoja Raamatusta ja siunasivat heidät kätten päälle panemisella.

Ehtoollista vietettiin juhlallisesti kahdella jakoparilla: Jarkko Piippo ja Jussi Leppäniemi, Niina Pehkonen ja Arja Päivärinta.

Messun jälkeen luottamushenkilöt jäivät vielä jatkamaan päivää ja oppimaan luottamushenkilönä toimimisesta yhdessä viranhaltioien kanssa.

Ihmisiä piirissä.
Johtava diakoniatyöntekijä ohjasi työskentelyä seurakuntasalissa messun jälkeen.

Seurakuntasalin oli koristellut seurakuntapuutarhuri Kirsi Kortelainen. Syömisen jälkeen johtavadiakonia työntekijä Riitta Sulkko ohjasi työskentelyä kaikille yhteisesti. Päivä päättyi Puurtilan emäntien keittämiin kahveihin.

2023-02-13 11:54:59.0