Yle vahvistaa hartausohjelmia pandemian aikana

Koronaviruksen aiheuttama poikkeustilanne on synnyttänyt monella huolta läheisistään sekä omasta terveydestään ja toimeentulostaan. Tällaisena aikana hartausohjelmien merkitys kasvaa. Yle näkee tv- ja radiojumalanpalvelukset sekä muut hartausohjelmat tärkeäksi osaksi julkista palvelua.

Poikkeustilanteesta riippumatta hartausohjelmia tuotetaan normaalisti.

Tv:ssä jumalanpalveluksia lisätään toistaiseksi niin, että lähetys on sekä juhlapyhinä että jokaisena sunnuntaina. Nyt keväälle on sovittu neljä ylimääräistä sunnuntailähetystä.

Yle Radio 1:ssa on aamu- ja iltahartaudet uusintoineen joka arkipäivä sekä lauantaisin. Sunnuntaisin on kaksi jumalanpalvelusta, muina juhlapyhinä yksi.

Tv 1:n ohjelmistossa on normaalisti lauantaisin Pisara-hartaus. Sunnuntaisin ja muina kirkollisina pyhinä lähetetään yhteensä 37 tv-jumalanpalvelusta vuodessa.

Lisätiedot:
Kimmo Saares, p. ohjelmapäällikkö, pastori, Kirkon viestintä, p. 050 551 9611, kimmo.saares@evl.fi
Esa Viherä, vastaava tuottaja, Yle Asia Mediapolis, p. 040 547 5620, esa.vihera@yle.fi

Julkaistu 18.03.2020

2020-03-19 08:22:20.0