Iloa sulle ja mulle

Tuija näyttää puhallettua karttapalloa lapsille.

Näyttelyssä kerrattiin myös vähän maantietoa, kun lapset etsivät eri mantereita yhdessä näyttelyn kertojan Tuijan kanssa.

Haluaisitko kuulla, miten afrikkalainen Adama tai nepalilainen Nur käyvät koulua? Tarinat ovat
tositarinoiden pohjalta rakennettuja esimerkkikertomuksia lapsista maapallon toisella puolella.
Tarinoiden kautta lapsille kerrotaan, että lähetystyö on kokonaisvaltaista ihmisen auttamista,
johon tarvitaan päätä, käsiä ja sydäntä.

Iloa sulle ja mulle -lähetysnäyttely on rakennettu Kuoppakankaan seurakuntakeskuksen kirkkosaliin
vuoden harmaimpaan vuodenaikaan. Alkuviikosta se on avoin kutsuvieraille, varkautelaisille koululaisille.
Mutta torstaina 19.11. myös muut kiinnostuneet pääsevät mukaan lähetyssafarille klo 17 alkaen.

Näyttely on värikäs ja täynnä kiinnostavia yksityiskohtia. Lähetys- ja kansainvälisestä työstä vastaava
vt. nuorisotyönohjaaja Tuija Mäiseli saa tällä viikolla vieraakseen kuusi oppilasryhmää. Maanantaina
vuorossa oli joukko kahdeksanvuotiaita opettajansa johdolla.

Lapset osallistuivat aktiivisesti ja seurasivat kiinnostuneesti Tuijan kerrontaa. Esineissä riitti ihmettelemistä.
Lähtiessään oppilaat saavat tikkarit ja opettaja materiaalia eri uskontojen ja kulttuurien opetukseen,
muun muassa lautapelin, värityskuvia ja korttipelin. Tuija sai aplodit.

Näyttelyn on koonnut Suomen Lähetysseura.

Tervetuloa vuorovaikutteiseen lähetysnäyttelyyn Kuoppakankaan seurakuntakeskukselle 19.11. klo 17.

2020-11-17 10:47:43.0