Seurakunta siivoaa puistoalueita pe 23.4.

Kolme roskapussia täynnä roskia.
Puolessa tunnissa kerätty roskasaalis Kuoppakankaan srk-keskuksen lähimaastosta.

Osa seurakunnan työntekijöistä keräsi roskia perjantaina 23.4. Diakoniatyöntekijät ja kirkkoherra parveilivat aamupäivällä Päiviönsaaressa.

- Tupakantumppeja oli aivan valtavasti. Löysimme myös kiväärin hylsyjä ja auton osia, Jarkko kirkkoherra kertoi.

Kyseessä oli tempaus, jonka kautta varkautelaisia halutaan muistuttaa roskien oikeasta paikasta - roskat kuuluvat roskikseen.
Samalla huolehditaan työntekijöiden fyysisestä kunnosta ja luonnosta.

Iltapäivällä lastenohjaajat putsasivat Kuoppakankaan seurakuntakeskuksen ympäristöä ja liikennepuistoa
sekä viestintätiimi Könönpellossa leikkikenttää, josta löytyi erityisesti rakettiroskaa.

- Puistosta löytyi tyhjiä lääkepakkauksia, pulloja ja vaatteita, lastenohjaajat Jonna ja Sari kuvailivat.

Ennen roskien keräämistä tiedusteltiin muutamia asioita kaupungin puutarhurilta Jaana Mähöseltä.

- Kuka tahansa voi mennä kirjastolle lainaamaan poiminta-apurin roskien keräämistä varten omalla kirjastokortilla. Roskia saa
vapaasti kerätä puistoista, taajamametsistä ja hiekkateiden varsilta. Kevyenliikenteen väylille ja autoteiden vierustoille ei saa
mennä keräämään ilman voimassa olevaa Tieturva 1 -korttia.

Poiminta-apureita on lainattavissa Varkauden kirjastolla 15 kappaletta ja Kangaslammin yhteispalvelupisteellä 5 kappaletta.

Päiviönsaaren puistossa keräämässä roskia.
Päiviönsaaren puistossa oli paljon tupakantumppeja.

Fri Apr 23 17:04:00 EEST 2021