Rauhalan hautausmaan siivoustyöt saadaan valmiiksi 28.6.

Puukatunut varastorakennuksen päälle.
Kuva Rauhalan hautausmaalta torstai aamuna 24.6.2021.

Keskiviikon ja torstain välisenä yönä ennen juhannusta myrskytuuli kaatoi puita ja katkoi oksia Kangaslammin Rauhalan hautausmaalla. Puita kaatui hautakivien, kulkuväylien ja varastorakennuksen päälle. Sähkölaitos huolehti sähköjohdot maasta jo juhannuksen aatonaattona. Välitöntä vaaraa alueella ei enää ole.

Puiden raivaus ja siivoustyöt hautausmaalla saadaan valmiiksi maanantaina 28.6. KSeurakunnan ja kaupungin puutarhurit ovat kartoittaneet myrskyn aiheuttamia vahinkoja. Myrskyn kaatamia puita oli yhteensä neljä (4).

- Näyttää siltä, että hautakivivaurioilta on vältytty, seurakuntapuutarhuri Pia Luostarinen kertoo.

Jos omaiset huomaavat Rauhalan hautausmaan A-lohkon hautakivissä vaurioita, korvauksia voi hakea Varkauden kaupungilta.

Juttua muokattu 28.6. klo 13.23. Lisätty tieto siivouksen valmistumisajankohdasta, kaatuneiden puiden määrästä sekä ohjeet korvausten hakemiseen.

2021-06-28 10:01:00.0