Kesähoitotarjoukset postitettiin haudanhoitoasiakkaille

Haudanhoitoasiakkaille on lähetetty kirjepostissa tarjous haudan kesähoidosta viikolla 9. Tarjouksen mukana on lähetetty hoitohinnasto, kukkakuvat ja haudanhoidon sopimusehdot. Samat tiedot löytyvät myös seurakunnan kotisivuilta.

Varkauden seurakunnan hoidossa on noin 2600 hautaa, joista hieman yli 500 hoidetaan vuosihoitosopimuksella. Loput sopimukset ovat määräaikaisia viiden (5) ja kymmenen (10) vuoden mittaisia. Seurakunta suosittelee pidempiaikaisia sopimuksia. Ne tulevat asiakkaille vuosihoitoja edullisemmaksi.

Hoitokausi alkaa 15.5. Kesäkukkien istutukset aloitetaan sääoloista riippuen kesäkuun puolivälin paikkeilla. Hoitokausi päättyy 16.9. kesäkukkien poistamiseen ja hauta-alueet siistitään talvikuntoon. Syksyllä haudoille istutetaan callunoista, mikäli ne on etukäteen tilattu hinnaston mukaisesti.

Haudanhoitohinnasto 2022 - Varkauden seurakunta

Kukkakuvat 2022 - Varkauden seurakunta