Koronarajoitukset herättävät hämmennystä

Pohjois-Savon ja Varkauden alueella on voimassa kokoontumisrajoitus, joka sallii enintään 50 henkilön tilaisuudet. Aluehallintovirasto velvoittaa tapahtuman järjestäjiä noudattamaan Opetus- ja kulttuuriministeriön ja Terveyden- ja hyvinvoinnin laitoksen ohjetta, jonka mukaan tiloissa on noudatettava muun muassa kahden metrin turvavälejä perhekuntien välillä.

– Rajoitusten höllentyminen on herättänyt ymmärrettävästi hämmennystä. On kuitenkin syytä muistaa, ettei koronaa ole vielä nujerrettu ja tilanne vaatii meiltä kärsivällisyyttä ja viranomaisten ohjeistusten noudattamista, kirkkoherra Jarkko Piippo toteaa.

Seurakunnan kotisivuilta näet, kuinka monta henkilöä kuhunkin seurakunnan toimitilaan mahtuu. Määrissä on huomioitu kahden metrin turvavälit.

Lisää aiheesta:

Näin pyrimme ehkäisemään koronatartuntojen leviämistä – Varkauden seurakunta (3.5.2021).

Varkauden seurakunnan tilat – katso tilakohtaiset rajoitukset kunkin tilan kohdalta.

Ohje koronavirustartuntojen ehkäisemisestä yleisötilaisuuksien ja yleisten kokoontumisten yhteydessä sekä julkisten tilojen käytössä (21.9.2020).

Kokoontumisrajoitukset vielä voimassa Itä-Suomessa – kolmen sairaanhoitopiirin alueilla rajoitukset kevenevät 3.5.2021 (30.4.2021).

2021-05-11 11:14:32.0